×
För att erbjuda dig bästa möjliga shoppingupplevelse använder Tchibo cookies. Genom att använda vår webbplats godkänner du lagring av cookies. Läs mer
Stäng
Returer och byte

Returer och byte

Gillar du inte varan? Passar den inte? Vill du returnera en produkt? Kanske byta till en annan storlek?

Vi ger dig 30 dagars returrätt. Under denna tid har du rätt att returnera det du har köpt utan att ange någon orsak. Du får pengarna tillbaka eller kan byta utan kostnad. Mer information om vår returpolicy finns i våra villkor.
  • Om artikeln som du vill returnera är tyngre än 20 kilo, ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.
Retur med transportföretag:
  • Du kan välja att byta eller få pengarna tillbaka.
  • Bifoga retursedeln. Ange returorsaken på retursedeln. Det gör att vi kan förbättra vår service utifrån dina önskemål och behov.
  • Klistra fast den medföljande returetiketten på paketet och skicka.
  • Spara försändelsekvittot som referens vid eventuella problem.
  • När artikeln har kommit fram får du en mottagningsbekräftelse via mejl (om du angav din e-postadress när du gjorde beställningen).
  • Återbetalningen sker beroende på vald betalningsmetod.
  • Skicka inte med några nya eller upprepade beställningar i returpaketet. Beställ istället de artiklar du vill ha via Tchibos webbutik.
Du vill byta en artikel?
  • Skicka tillbaka artiklar som du inte vill behålla till oss (enligt returprocessen som beskrivs ovan). Vi ersätter värdet av varorna efter att ha tagit emot returen, beroende på vilken betalningsmetod du valde vid beställningen.
  • Vi kan skicka en returetikett till dig via mejl. Kontakta kundtjänst.
  • Se kontaktuppgifterna på fakturan för artiklar som skickas via våra partner. Du kan även skicka artiklarna till:
Retoure
Tchibo
Kundenservice 28179 Bremen, Tyskland
  • Kontakta oss via telefon och informera om den felaktiga leveransen, så att vi kan planera in en ny leverans direkt.
  • Bifoga en retursedel och ange den fellevererade artikeln.
  • Klistra fast den medföljande returetiketten på paketet.
  • När artikeln kommer tillbaka till oss får du en mottagningsbekräftelse via mejl, om du angav din mejladress när du gjorde din beställning. Här visas den felaktigt levererade artikeln med ett värde på 0,00 SEK
  • Vi återbetalar varuvärdet för artiklar som saknas beroende på valt betalsätt.
  • Kontakta vår kundtjänst om det rör sig om artiklar som är tyngre än 20 kg.
  • Paketet lämnas in på ett postutlämningsställe där det ligger i 14 dagar om det inte kan levereras till dig och du inte tar emot paketet. Därefter returneras paketet till Tchibo och vi registrerar returen automatiskt.
  • Återbetalningen görs beroende på vald betalningsmetod.
Du kan häva köpet upp till 30 dagar efter att du har tagit emot varorna i en telefonbeställning eller en beställning i webbutiken och upp till 30 dagar när du handlar i butiker och returnerar varorna inom den här perioden. Det kostar inte någonting och vi återbetalar hela inköpsbeloppet. Mer information om ångerrätten finns i våra villkor.
Observera att vi kan kräva ersättning för kostnader som har uppstått till följd av felaktig användning eller otillräcklig paketering.