×
För att erbjuda dig bästa möjliga shoppingupplevelse använder Tchibo cookies. Genom att använda vår webbplats godkänner du lagring av cookies. Läs mer
Stäng
Reklamationer och garanti

Reklamationer och garanti

Reklamationer på/reparation av en teknikartikel

Exempel: Cafissimo-maskin, väckarklocka, el- tandborste

I bruksanvisningen finns grundläggande tips på hur du åtgärdar tekniska problem.

Är artikeln trasig eller skadad?
Kontakta vår kundtjänst så kan vi snabbt hjälpa dig:

Telefon 0800-334 49 95 (kostnadsfritt) 08.00–22.00
Mejl: service@tchibo.de
Vi kontrollerar följande alternativ som en del av garantin:
  • Reparation eller uppgradering
  • Retur eller byte
  • Reservdelsleverans
Efter garantitiden erbjuder vi även möjlighet till reparation (mot en kostnad). Om du skickar in en artikel som inte är defekt vill vi påminna om att vi då tar ut en avgift för de kostnader vi ha ådragit oss i samband med detta (upp till 15 euro).
  • Säkra lösa delar
  • Cafissimo-maskiner: Ta bort gamla kapslar
  • Förpacka artikeln för lämplig transport
  • Bifoga en kopia av inköpsbeviset och det ifyllda serviceformuläret. (Finns i slutet av bruksanvisningen.)
  • Kontakta vår kundtjänst och beställ en returetikett. Du hittar en returetikett som kan skrivas ut på baksidan av bruksanvisningen till många artiklar
  • Sätt på returetiketten eller packa upp paketet och skicka det till servicecentret som nämns i användningsanvisningarna.
  • Förbered artikeln för transport
  • Cafissimo-maskiner: Ta bort gamla kapslar
  • Fyll i serviceformuläret och skicka med. (Finns i slutet av bruksanvisningen.)
  • Våra medarbetare vidarebefordrar artikeln till respektive servicecenter
  • Du får en kopia på reklamationsformuläret. Här finns numret på reklamationsformuläret, som vi använder för att kunna hantera ärendet enklare.
  • Vårt servicecenter kontrollerar alternativ för garanti och reparation.
  • I garantiärenden skickar servicecentret den reparerade artikeln eller en ersättningsartikel inom 14 dagar från mottagandet. Om reparation inte är möjlig får du en ny artikel eller pengarna tillbaka.
  • Efter garantitiden och om du själv har orsakat felet får du en offert på reparationskostnaderna som överstiger 15 euro.
  • När du har fått offerten har du följande alternativ:
    – Betald reparation
    – Retur av den oreparerade artikeln, leveranskostnader beräknas här
    – Kostnadsfri kassering av artikeln
  • Om du skickar in en artikel som inte är defekt vill vi påminna om att vi då tar ut en avgift för de kostnader vi ha ådragit oss i samband med detta (upp till 15 euro).
Om du har frågor om eller reklamationer på skrymmande utrustning, kontaktar du servicenumret i användningsanvisningarna.
  • Garantiperioden anges i användningsanvisningarna eller leveransdokumentationen från tillverkaren.
  • Vi reparerar alla defekter i material eller utförande utan kostnad under garantitiden. Skador som uppstått till följd av felaktig hantering omfattas inte. Vid garantianspråk måste du visa upp inköpsbeviset från Tchibo eller en auktoriserad Tchibo-distributör.
  • Om du skickar in en artikel som inte är defekt vill vi påminna om att vi då tar ut en avgift för de kostnader vi ha ådragit oss i samband med detta (upp till 15 euro).
  • Garantin gäller inom EU, Schweiz och Turkiet.

Behöver du reservdelar, tillbehör, förbrukningsartiklar?

  • Reservdel: till exempel vattentank till en Cafissimo
  • Tillbehör: till exempel batteri
  • Förbrukningsmaterial: till exempel batterier
Vi hjälper dig gärna med reservdelar under garantitiden. Efter garantitiden erbjuder vi även leverans av reservdelar (mot en kostnad). Kontakta vår kundtjänst.

Reklamation av övriga artiklar

Exempel: sängkläder, trädgårdsmöbler
Kontakta vår kundtjänst eller personalen på en Tchibo-filial så kan vi snabbt hjälpa dig.* Om du har köpt artikeln i en butik ska du reklamera den på respektive försäljningsställe. * Skrymmande varor kan inte reklameras i butik.
  • Förpacka artikeln för lämplig transport
  • Bifoga en kopia av inköpsbeviset
  • Klistra fast en returetikett och skicka (nya returetiketter finns tillgängliga via vår kundtjänst)
Tchibo GmbH
Returns
28179 Bremen
Tillämplig lagstiftning gäller för alla defekter som uppstår på den köpta produkten under den lagstadgade garantitiden på två år.

Anvisningar för kontakt med kundtjänst

Se till att ha följande till hands när du ringer:
  • Inköpsbevis
  • Kundnummer (om tillgängligt)
Mejla följande information till service@tchibo.se:
  • Inköpsbevis (inskannat)
  • Kundnummer (om tillgängligt)
  • Kortfattad beskrivning av reklamationen
  • Bilder på skadan