×
För att erbjuda dig bästa möjliga shoppingupplevelse använder Tchibo cookies. Genom att använda vår webbplats godkänner du lagring av cookies. Läs mer
Stäng
Leverans och frakt

Frakt

  • Gratis frakt från 399 SEK
  • Fraktkostnaderna är 49 SEK till postombud/utlämningsställe och 69 SEK för hemleverans.
  • Om vi har delat upp din beställning i flera försändelser av logistikskäl betalar du inte någon ytterligare avgift för efterföljande leveranser.
Detaljerad information om fraktkostnader finns på Retur/återbetalning.

Leveransadress

Till önskad adress

Leverans till fakturaadress
  • Under beställningsprocessen online anges fakturaadressen automatiskt som leveransadress i steget Leveransadress.
  • Information om leveransadressen finns i beställningsbekräftelsen som du får via mejl när du har slutfört beställningen online.
  • Så fort de beställda artiklarna lämnar vårt lager får du en bekräftelse via mejl med spårningsinformation och din faktura i PDF-format.

Du vill få paketet levererat till en annan adress än på fakturan?

  • Du kan ange en annan leveransadress i beställningssteget ”Leveransadress".
  • Faktura- och leveransadressen måste vara i samma land.
  • Information om leveransadressen visas i beställningsbekräftelsen som du får via mejl när du har slutfört onlinebeställningen.
  • Så fort de beställda artiklarna lämnar vårt lager får du en bekräftelse via mejl (om du lämnade din mejladress vid beställningen) med spårningsinformation och din faktura i PDF-format.

Leverans till postkontor/utlämningsställe

  • I detaljvyn för respektive artikel finns information som anger om artikeln kan levereras till ett postkontor eller ett utlämningsställe (”Möjliga leveransadresser”).
  • Du får leveransbekräftelsen via mejl, med spårningsinformation och information om eventuell delleverans av artiklar.
  • På postkontor eller utlämningsställen kan du hämta ut paket under aktuella öppettider.
  • Den aktuell leveransstatusen för beställningen visas under Mitt Tchibo i ditt onlinekonto.
  • Om paketet är tyngre än 20 kilo, kan det hända att PostNord väljer ett annat utlämningsställe.
  • Du har 14 dagar på dig att hämta paketet.
Om en artikel har tagit slut informerar vi dig om detta via ett mejl.
  • Om PostNord försöker leverera paketet när du inte är hemma får du en avi i brevlådan.
  • Ditt paket lagras i det närmaste utläningsstället. Du har 14 dagar på dig att hämta paketet.
  • Om paketet är tyngre än 20 kilo, kan det hända att PostNord inte väljer det närmaste utlämningsstället utan ett annat på grund av logistiska skäl.
  • Du kan även använda spårningsfunktionen (se Mitt Tchibo) för att se var leveransen befinner sig.
  • Glöm inte att ta med en giltig legitimation när du hämtar ditt paket.

Leveransdatum och spårning av paket

  • i Varukorgen visas den uppskattade leveranstiden för din beställning (till exempel 2018-10-22 till 2018-10-26).
  • Leveransdatumet visas återigen i beställningsbekräftelsen.
  • Du får leveransbekräftelsen via mejl, med spårningsinformation och information om eventuell delleverans av artiklar.
  • Den aktuell leveransstatusen för beställningen visas under Mitt Tchibo i ditt onlinekonto.
  • Normal leveranstid: 4-7 arbetsdagar. Skrymmande artiklar: 5-8 arbetsdagar.
  • Vi brukar skickar beställningen så fort alla artiklar finns på lager.
  • Önskar du en delleverans av produkter som redan finns tillgängliga? Kontakta vår kundtjänst så ordnar vi en delleverans om detta är möjligt.
  • Om vi av logistiska skäl delar upp din leverans kan olika paket ha olika leveransdatum. Information om leveranstider finns i leveransbekräftelsen som du får via mejl om du har angett din mejladress när du gjorde beställningen.