×
För att erbjuda dig bästa möjliga shoppingupplevelse använder Tchibo cookies. Genom att använda vår webbplats godkänner du lagring av cookies. Läs mer
Stäng
Löftet om Tchibo-kvalitet

Löftet om Tchibo-kvalitet

Vi vill erbjuda dig bästa tänkbara kvalitet till ett rimligt pris och lägger ner all vår kunskap och passion i detta.

Konsumentvaror: Kvalitet som vi står för

Vårt mål: En produkt som överraskar och motsvarar dina förväntningar. Vi har stränga krav när det gäller säkerhet, funktion, material och bearbetning av våra produkter. Vi övervakar alla artiklar kontinuerligt – från produktion till försäljning – för att se till att alla våra stränga kvalitetskrav uppfylls. Våra produkter genomgår omfattande tester, både internt och av oberoende testinstitut. Om alla kriterierna uppfylls blir produkten TCM-märkt.

Våra kvalitetsstandarder innefattar dock inte bara den rent ”fysiska” produktkvaliteten, utan även produktionsförhållandena. Detta inkluderar bland annat socialt ansvar för arbetarna i produktionsprocessen.

Kaffe: 100 % Tchibo Arabica Tchibos kaffe karakteriseras av högsta tänkbara kvalitet och fräschör. Vi använder i stort sett enbart de bästa bönorna i vårt kaffe från Arabica-plantor (100 % Tchibo Arabica).

För oss innebär kvalitetskaffe inte bara ett noggrant urval av de bästa kaffebönorna, utan även avancerade rostningsprocesser och tillredning med omsorg i våra kaffebarer. Det är i synnerhet viktigt för oss att använda en allt större andel grönt kaffe som är godkänd ur miljömässig och social synvinkel. Detta kaffe identifieras till exempel genom Bio-, Fairtrade- eller Rainforest Alliance-märkning på förpackningen.

Vårt kvalitetslöfte börjar när vi väljer ut de bästa bönorna vid källan och omfattar alla som är inblandade i hela produktionsprocessen: från produktion till inköp och försäljning. I avtalen med våra kaffeleverantörer har vi reglerat våra standarder som bindande villkor.

Våra servicestandarder: Vi finns här för dig Tchibo-kvaliteten sträcker sig även efter köpet av en produkt. Dina önskemål – och dina reklamationer – är viktiga för oss. Du kan nå oss via kundtjänst varje dag mellan 07.00 och 22.00. Personalen på våra filialer står också till din tjänst i frågor som rör allt från byte och sortimentsförfrågningar.

Vårt mål är att behandla din förfrågan så snabbt och enkelt som möjligt.

Ingen är perfekt – men vi vill bli bättre hela tiden

Trots våra omfattande kvalitetskontroller kan det ibland hända att en artikel är felaktig eftersom det inte är möjligt för oss att kontrollera varje enskild produkt. Våra varor kan vara felaktiga, bland annat på grund av defekter i produktionsutrustningen, driftsfel eller transportskador. Vi påminner dig därför om din garanti och rätt att reklamera. Eftersom kaffe är en naturlig produkt går det inte helt att utesluta att undermåliga bönor bearbetas – och att kaffet därmed inte smakar som det ska.

Och sist, men inte minst: Det kan gå snett på kundtjänst. Ett mejl kan besvaras för sent eller ett samtal kan kopplas fel.

Hjälp oss att hela tiden bli bättre. Vi uppskattar dina förslag och ser allvarligt på dina reklamationer. Du är välkommen att kontakta oss.